10o ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ – ΒΙΕΝΝΗ 2025

ΘΕΜΑ-ΑΞΟΝΕΣ-ΣΤΟΧΟΙ
Η συμμετοχή μας, για άλλη μια φορά, σε Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο, που όπως και τα προηγούμενα, διοργανώνεται σε πόλη με ισχυρή ελληνική παρουσία, μας δίνει την ευκαιρία να συνεργαστούμε, να αλληλεπιδράσουμε δημιουργικά, να παρουσιάσουμε τη δουλειά μας και να προβάλουμε τον αξιακό πολιτισμό μας τόσο ενώπιον των συμμαθητών και εκπαιδευτικών από σχολεία όλης της Ελλάδας όσο και της χώρας φιλοξενίας.
Η επιλογή της Βιέννης και γενικότερα της Αυστρίας, ως χώρας διεξαγωγής του Συνεδρίου, συνέβαλε να διαμορφώσουμε το θέμα με τα οποίο θα ασχοληθούμε και με το οποίο θα συμμετέχουμε στο Συνέδριο: «Η Βιέννη των Αψβούργων και των Ελλήνων» – «Από τα κύματα του Δουνάβεως στα μυστικά του Ιονίου» (17ος, 18ος, 19ος αι.)

ΣΤΟΧΟΙ
Με την ενασχόληση με το θέμα οι μαθητές και οι μαθήτριές μας αναμένεται να γνωρίσουν:

  • Την Αυστρία ως το μοναδικό προπύργιο της χριστιανικής Ευρώπης μετά την πτώση του Βυζαντίου και τοn πρωταγωνιστικό της ρόλο στην αντίσταση της χριστιανικής Ευρώπης κατά των Οθωμανών μετά την Πτώση της Κωνσταντινούπολης.
  • Τη Βιέννη, πρωτεύουσα της Αυστροουγγαρίας, ως ακμαίο εμπορικό, τραπεζιτικό και πνευματικό κέντρο που αποτέλεσε -μεταξύ των άλλων αυστριακών πόλεων- σημαντικό πόλο έλξης για τους ορθόδοξους εμπόρους της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, κυρίως από το 17ο αιώνα και εξής.
  • Την ενίσχυση της ορθόδοξης παρουσίας στην Αυστρία ως συνέπεια της επέκτασης της Αυστριακής Αυτοκρατορίας στα Βαλκάνια κατά τον 18ο και 19ο αιώνα.
  • Την ίδρυση οργανωμένων κοινοτήτων από τις εθνότητες της Βαλκανικής και την ανέγερση ορθοδόξων ναών τον 18ο και 19ο αιώνα.
  • Τα κύρια χαρακτηριστικά των ελληνικών παροικιών στην Αυστροουγγαρία τον 18ο και 19ο αι., Βιέννης και Βουδαπέστης.
  • Την ανάπτυξη του παροικιακού ελληνισμού, το έργο του και τη καθοριστική συμβολή του στη διαμόρφωση και ανάπτυξη του ελληνικού έθνους, στην εκπαίδευση των ελληνοπαίδων και στη διατήρηση της ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού.
  • Τη συμβολή της ελληνικής παροικίας στην οικονομική και πολιτιστική ζωή της Βιέννης.
  • Τη Βιέννη, ως κέντρο του Νεοελληνικού Διαφωτισμού.
  • Τη Βιέννη, ως κέντρο της επαναστατικής και διαφωτιστικής δράσης του Ρήγα Φεραίου (1757 -1798) και της εκδοτικής δραστηριότητάς του.
  • Την προσφορά της οικογένειας Σίνα στην αυστριακή κοινωνία και στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος τον 18ο και 19ο αι. ιδιαίτερα του Σίμωνος Σίνα (Simon Sinas) (1810-1876), μεγάλου ευεργέτη της Ελλάδας.
  • Τη συμβολή της οικογένειας Δούμπα στην εκβιομηχάνιση της Αυστροουγγαρίας και στην οικονομική ανάπτυξη της Βιέννης τον 19ο αι. και τις ευεργεσίες της στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος.
  • Την πολύπλευρη και καθοριστική προσφορά του Νικόλαου Δούμπα του μεγάλου ευεργέτη της Βιέννης και μαικήνα (οι σχέσεις του με τον Johan Straus στη σύνθεση της «Πόλκας των Ελλήνων» και του πασίγνωστου βαλς «Τα κύματα του Δουνάβεως»), αλλά και η σχέση του με τον γνωστό Βιεννέζο ζωγράφο, Γκούσταφ Κλιμτ.
  • Τη συμβολή του Νικολάου Δούμπα του στην αρχιτεκτονική και αισθητική ανανέωση της Βιέννης (οι σχέσεις με τον Θεόφιλο Χάνσεν).
  • Την παρουσία του Νικόλαου Δούμπα στην αυλή του Φραγκίσκου Ιωσήφ και της πριγκίπισσας Ελισάβετ της Αυστρίας και βασίλισσα της Ουγγαρίας– Σίσσυς
  • Την επιρροή της αστικής κοινωνίας των Ελλήνων της κοινότητας της Βιέννης και Βουδαπέστης στην καλλιέργεια της ελληνικής κλασικής παιδείας στην αυτοκρατορική αυλή.
  • Τη διδασκαλία των ελληνικών γραμμάτων στην πριγκίπισσα Ελισάβετ από τον Κ. Χριστομάνο, θεατρικό συγγραφέα και μυθιστοριογράφο, που ενέπνευσε την αγάπη της για τον Όμηρο και την Ελλάδα. (Η σχέση της με την Κέρκυρα και το Αχίλλειο).

Η παρουσίαση θα περιλαμβάνει project με θέμα: «Η Βιέννη των Αψβούργων και των Ελλήνων» και δρώμενο με θέμα: «Από τα κύματα του Δουνάβεως στα μυστικά του Ιονίου».

Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός

«Εμείς και ο τόπος μας. Χαρτογραφώντας τα τοπόσημα της περιοχής μας»

Η Α Τάξη του σχολείου μας στο πλαίσιο των μαθημάτων της Ιστορίας, της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας, της Πληροφορικής και της Τεχνολογίας θα συμμετάσχει το σχολικό έτος 2025-2026 στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό: «Εμείς και ο τόπος μας. Χαρτογραφώντας τα τοπόσημα της περιοχής μας».
Ο Διαγωνισμός βασίζεται στις αρχές της «επιστήμης της πολιτειότητας» (Citizen Science), όπου οι πολίτες συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία παραγωγής γνώσης. Οι πολίτες κάθε ηλικίας, ως «αισθητήρες» του περιβάλλοντός τους, μπορούν να συλλέξουν δεδομένα και να συνδράμουν στη βελτίωση του τόπου τους, εμπλουτίζοντας έτσι τη συλλογική γνώση σε συνεργασία με επιστήμονες και φορείς. Ο Διαγωνισμός συνάδει τόσο με την εκπαιδευτική πολιτική του ΥΠΑΙΘ “Ανακαλύπτοντας την Τοπική Ιστορία και Γεωγραφία”, και με το Πρόγραμμα Σπουδών “Δράσεις Ενεργού Πολίτη”, που προωθεί την ενεργή εμπλοκή της σχολικής κοινότητας σε δράσεις που προετοιμάζουν και διαμορφώνουν δημιουργικούς, ενεργούς και κριτικά σκεπτόμενους πολίτες, ενθαρρύνοντας τους να συμμετέχουν ενεργά στα κοινά μέσα κι έξω από την τάξη.

Πληροφορίες για το Διαγωνισμό
Υπεύθυνη δήλωση συγκατάθεσης (την εκτυπώνετε και τη παραδίδει το παιδί στις υπεύθυνες υλοποίησης)

Εορτασμός της Επετείου του ΟΧΙ στο Σχολείο μας

Στις 27 Οκτωβρίου το σχολείο μας τίμησε την ιστορική επέτειο του ΟΧΙ, αποδίδοντας φόρο τιμής στους ήρωες που αγωνίστηκαν με αυταπάρνηση για την ελευθερία και την πατρίδα.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με την απονομή αριστείων και βραβείων στους μαθητές που διακρίθηκαν για την εξαιρετική τους επίδοση. Οι αριστεύσαντες μαθητές μας αποτελούν φωτεινό παράδειγμα για όλους, αποδεικνύοντας ότι με συνέπεια, προσπάθεια, επιμονή και ήθος, κάθε στόχος μπορεί να επιτευχθεί. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στους αποφοίτους του Γυμνασίου μας, οι οποίοι συνεχίζουν τη διακεκριμένη πορεία τους στο Λύκειο, τιμώντας το σχολείο μας με την πρόοδό τους και τις αξίες που τους ενέπνευσε.

Την ημέρα της εθνικής επετείου το σχολείο μας συμμετείχε με υπερηφάνεια στην παρέλαση. Η άψογη παρουσία των μαθητών μας ενέπνευσε συγκίνηση και περηφάνια, αποτελώντας ζωντανό μήνυμα ελπίδας, τιμής και συνέχειας της ιστορικής μας μνήμης.

Σχολική Εορτή
Παρέλαση

Απαλλαγή από τη 2η ξένη γλώσσα

Σας ενημερώνουμε ότι οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι διαθέτουν αξιολογική έκθεση από το ΚΕΔΑΣΥ, δικαιούνται τη μη προσμέτρηση του βαθμού της δεύτερης ξένης γλώσσας, σύμφωνα με την τροποποίηση του άρθρου 11, παρ. 1β του Ν. 4452/ΦΕΚ 17 Α/15-2-2017.
Οι μαθητές παρακολουθούν κανονικά το μάθημα, συμμετέχουν στις γραπτές δοκιμασίες, αλλά ο βαθμός τους στη δεύτερη ξένη γλώσσα δεν συνυπολογίζεται στη γενική τους βαθμολογία.

Ενημερωτικό σημείωμα
Υπεύθυνη Δήλωση

Συνάντηση Μαθητών με Ψυχολόγο και Κοινωνική Λειτουργό

Σας ενημερώνουμε ότι κάθε Δευτέρα από 8:15-12:30, στο σχολείο μας θα βρίσκονται:
 H Ψυχολόγος, κα Αικατερίνη Λάγαρη: για συνεργασία και υποστήριξη των μαθητών/μαθητριών
και
 Η Κοινωνική Λειτουργός, κα Ευθυμία Δημητροπούλου: για συνάντηση και υποστήριξη γονέων.

Για συνάντηση μαζί τους είναι απαραίτητο να συμπληρωθεί και να υπογραφεί από τους γονείς/ κηδεμόνες η υπεύθυνη δήλωση που επισυνάπτεται.

Υπεύθυνη Δήλωση για Ατομική Συνάντηση με Μαθητές

Φοίτηση Μαθητών και Δικαιολόγηση Απουσιών

ΦΟΙΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ
Η φοίτηση όλων των μαθητών/τριών χαρακτηρίζεται ως επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.
Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον: α) το σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά το τρέχον διδακτικό έτος, ανεξάρτητα από τον λόγο στον οποίο οφείλονται, δεν υπερβαίνουν τις πενήντα (50), β) το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις εκατό δεκατέσσερις (114), από τις οποίες οι πάνω από τις πενήντα (50) είναι δικαιολογημένες ή οφείλονται σε ασθένεια που βεβαιώνεται.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟΥΣΙΩΝ
Ο γονέας/κηδεμόνας/ο-η ασκών-ούσα την επιμέλεια κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε για λόγους υγείας από το Σχολείο περισσότερο από δύο (2) ημέρες, είναι υποχρεωμένος/η να προσκομίσει ο/η ίδιος/α, ή να αποστείλει ηλεκτρονικά το αργότερο μέχρι και τη δέκατη (10) εργάσιμη ημέρα από την επιστροφή του/της μαθητή/τριας στο Σχολείο, βεβαίωση δημόσιου ή ιδιωτικού νοσηλευτικού ιδρύματος ή οποιουδήποτε ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας. Η βεβαίωση αυτή μπορεί να χρησιμεύσει ως δικαιολογητικό για τις αντίστοιχες απουσίες. Μετά την ανωτέρω προθεσμία κανένα δικαιολογητικό υποβαλλόμενο εκπρόθεσμα δεν γίνεται δεκτό σε καμία περίπτωση. Για τη δικαιολόγηση απουσιών δύο (2) ημερών λόγω ασθένειας ή άλλων σοβαρών οικογενειακών λόγων αρκεί υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα/του-της ασκούντος- ούσας την επιμέλεια του/της μαθητή/τριας, και προσκομίζεται από τον ίδιο/τη ίδια ή αποστέλλεται ηλεκτρονικά σε αποκλειστική προθεσμία δέκα (10) εργάσιμων ημερών μετά τη επάνοδο του/της μαθητή/τριας στο Σχολείο. Με τον τρόπο αυτό τα ως άνω πρόσωπα μπορούν να δικαιολογήσουν τις απουσίες μέχρι 5 (πέντε) ημέρες συνολικά για όλο το διδακτικό έτος (Υ.Α 102791/ΓΔ4/2024-ΦΕΚ 5130/Β/10-9-2024).

Αίτηση Δικαιολόγησης Απουσιών
Υπεύθυνη Δήλωση Δικαιολόγησης Απουσιών

Υποχρεώσεις μαθητών για το σχ. έτος 2025-2026

Θεωρείται επιβεβλημένο να μελετηθεί προσεκτικά από τους γονείς/κηδεμόνες η Λίστα Υποχρεώσεων των μαθητών/τριών που παρατίθεται και να υπογραφεί η Υπεύθυνη δήλωση (μια για κάθε μαθητή), η οποία πρέπει υποχρεωτικά να αποσταλεί έγκαιρα υπογεγραμμένη στο email του Υπεύθυνου καθηγητή του τμήματος.

Υποχρεώσεις Μαθητών

Υπεύθυνη Δήλωση

Λίστα υπεύθυνων καθηγητών & email

Κατάλογοι βιβλίων ανά τάξη – Σεπτέμβριος 2025

Δείτε ότι παραλάβατε όλα σας τα βιβλία στους ακόλουθους καταλόγους:

Α Γυμνασίου

Β Γυμνασίου

Γ Γυμνασίου

Τα βιβλία για τη δεύτερη ξένη γλώσσα (γερμανικά και γαλλικά) θα μοιραστούν από τις διδάσκουσες εκπαιδευτικούς.

Τμήμα Ένταξης

Σας ενημερώνουμε ότι στο 1ο Γυμνάσιο Μελισσίων λειτουργεί Τμήμα Ένταξης, το οποίο απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης, σύμφωνα με γνωματεύσεις των αρμόδιων φορέων (όπως το ΚΕΔΑΣΥ).

Ενημερωτική Επιστολή.

Υπεύθυνη Δήλωση.