21/4/2024: Ημερίδα κατά της βίας και του ενδοσχολικού εκφοβισμού

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, το 1ο Γυμνάσιο Μελισσίων συμμετείχε στην Ημερίδα που διοργανώθηκε την Πέμπτη 21/04/2024 στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής στο πλαίσιο του Δικτύου Σχολείων ΣΗ.ΜΑ.- Α.Ε.Π «Σημερινός Μαθητής – Αυριανός Ενεργός Πολίτης του Κόσμου». Η εκδήλωση περιελάμβανε την παρουσίαση δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την ενδοσχολική βία και τον σχολικό εκφοβισμό καθώς και καλών πρακτικών των σχολικών μονάδων για την αντιμετώπισή τους.

Το σχολείο μας συμμετείχε στην εκδήλωση με ένα τραγούδι από την χορωδία μας και την προβολή ενός βίντεο κλιπ με θέμα «Τραγουδάμε ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό» που δημιούργησαν οι μαθητές των Γ2 και Γ3 τμημάτων με τη συμμετοχή και μαθητών από άλλα τμήματα. Το βιντεοκλίπ αποτελεί προϊόν δράσης ομαδοσυνεργατικής μεθόδου. Οι μαθητές μας με την καθοδήγηση της κας Κανελλοπούλου Κ., Λέλε Χ., Γιαχνάκη Ε., Μιχαήλ Α. και της καθηγήτριας της μουσικής κας Δούτσιου Δέσποινας στόχευσαν με τη δράση τους στην ανάδειξη της μουσικής ως εργαλείου κατάλληλου για την ανάπτυξη της αυτογνωσίας, του αυτοπροσδιορισµού και της υπευθυνότητας του µαθητή στην προσπάθεια αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού.

Ευχαριστούμε τους μαθητές για τη συμμετοχή τους.
Ευχαριστούμε τους γονείς για την άδεια συμμετοχής των παιδιών τους.
Ευχαριστούμε τον κύριο και την κυρία Φαναριώτη για τη βιντεοκάλυψη.
Ευχαριστούμε τον κύριο και την κυρία Κωνσταντινίδη για το μοντάζ.


Μπορείτε να δείτε το Πρόγραμμα της Ημερίδας.


Μπορείτε να δείτε το βίντεο κλιπ.

6 Μαρτίου. Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών. Στόχος είναι να
περιοριστεί το φαινόμενο της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.
Στο πλαίσιο αυτό το σχολείο μας διοργάνωσε δράσεις για όλη την εβδομάδα από 4 Μαρτίου έως 8 Μαρτίου και ενημέρωση ευαισθητοποίησης και αντιμετώπισης του φαινομένου από την ψυχολόγο του σχολείου μας κα Καψιώτη Δήμητρα.


Φωτογραφίες.


Δράσεις της εβδομάδας.

Κραυγές διαμαρτυρίας για την τραγωδία στα Τέμπη

Και.. κάπως έτσι, το 1ο Γυμνάσιο Μελισσίων αποχαιρετά το “τρένο των χαμένων ονειρων”.. Ένας τρόπος έκφρασης ως προς την τραγωδία στα Τέμπη…..
Κραυγές διαμαρτυρίας, κραυγές απόγνωσης για ένα κόσμο καλύτερο, πιο ασφαλή, πιο οργανωμένο, πιο ενεργό!!!!!


Φωτογραφίες.

Διαγωνισμός για την εκδρομή στη Θεσσαλονίκη

Την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2023, αποσφραγίστηκαν και αξιολογήθηκαν οι παρακάτω προσφορές από επιτροπή του σχολείου, στην οποία συμμετείχαν o διευθυντής του σχολείου, συνοδοί εκπαιδευτικοί, εκπρόσωποι του συλλόγου γονέων και εκπρόσωποι του μαθητικού συμβουλίου για την τετραήμερη εκπαιδευτική εκδρομή ομάδας μαθητών στη Θεσσαλονίκη από 10 Απριλίου έως και 13 Απριλίου 2023 στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος “Ρωμαϊκές και Βυζαντινές διαδρομές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη”. Η επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε την ανάθεση της εκδρομής στο ταξιδιωτικό πρακτορείο OUR TRAVEL.

ACADIMOS
MSKOLLIAS
OURTRAVEL

Ρωμαϊκές και Βυζαντινές διαδρομές στην Αθήνα

Την Παρασκευή 9/02/2024 στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Προγράμματος με τίτλο «Ρωμαϊκές και Βυζαντινές διαδρομές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη» οι συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες επισκέφτηκαν την Πλάκα. Κάτω από το άγρυπνο βλέμμα της Ακρόπολης και με σύμμαχο τον καλό καιρό περπάτησαν στα στενά της, απόλαυσαν την ομορφιά που αποπνέει και μέσα από πληροφορίες που οι ίδιοι είχαν συγκεντρώσει ξεναγήθηκαν στα πολιτιστικά κατάλοιπα του Ρωμαϊκού και Βυζαντινού παρελθόντος της Αθήνας.
Συγκεκριμένα αντιλήφθηκαν ότι για τους Ρωμαίους η Αθήνα ήταν η πόλη με την πνευματική και πολιτιστική αίγλη και κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου, όπως εκφαίνεται στα σωζόμενα μνημεία (η Πύλη του Αδριανού, η Ρωμαϊκή Αγορά, το Ωρολόγιον του Ανδρόνικου Κυρρήστου, η Βιβλιοθήκη του Αδριανού) και συνειδητοποίησαν την ώσμωση του ελληνορωμαϊκού πολιτισμού που αποτέλεσε τη βάση του ευρωπαϊκού.
Επίσης, κατανόησαν τη διαδοχή των εποχών και τη μετάβαση στη Μεσαιωνική –Βυζαντινή Αθήνα μετά την καθιέρωση του Χριστιανισμού και εξοικειώθηκαν με μνημεία Βυζαντινής κληρονομιάς -τους Βυζαντινούς Ναούς του ιστορικού κέντρου- και τη βυζαντινή ναοδομία και τέχνη.
Επικοινώνησαν, τέλος, με το παρελθόν και ευαισθητοποιήθηκαν στο θέμα της προστασίας της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.


Φωτογραφίες μπορείτε να τη δείτε εδώ.

Διαγωνισμός για την εκδρομή στα Ιωάννινα

Την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2023, αποσφραγίστηκαν και αξιολογήθηκαν οι παρακάτω προσφορές από επιτροπή του σχολείου, στην οποία συμμετείχαν o διευθυντής του σχολείου, συνοδοί εκπαιδευτικοί, εκπρόσωποι του συλλόγου γονέων και εκπρόσωποι του μαθητικού συμβουλίου για την τετραήμερη εκπαιδευτική εκδρομή ομάδας μαθητών στα Ιωάννινα από 3 Απριλίου έως και 6 Απριλίου 2023 στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος “Σπήλαια της Ελλάδας και Σπηλαιοθεραπεία”. Η επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε την ανάθεση της εκδρομής στο ταξιδιωτικό πρακτορείο OUR TRAVEL.

ACADIMOS
MSKOLLIAS
OURTRAVEL

Βιωματικό Εργαστήριο στη Βιβλιοθήκη της Βουλής

Μαθητές της Γ Τάξεις του σχολείου μας παρακολούθησαν στις 19 Δεκεμβρίου 2023 το εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της Βιβλιοθήκης της Βουλής “Λέξεις που πληγώνουν, λέξεις που χαμογελούν” και πήραν μέρος στο Βιωματικό εργαστήριο για τον λεκτικό εκφοβισμό στο σχολικό περιβάλλον».


Φωτογραφίες μπορείτε να τη δείτε εδώ.

Ψυχολόγος στο σχολείο μας

Σας ενημερώνουμε ότι στο πλαίσιο της πράξης “Ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών μέσω του θεσμού ψυχολόγου και του κοινωνικού λειτουργού”, (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α ΦΕΚ 5262 ΑΠΟΦΑΣΗ Αριθμ. 94015/ΓΔ4) στο σχολείο μας τοποθετήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η κα Καψιώτη Δήμητρα Ψυχολόγος του κλάδου ΠΕ23. Η κ. Καψιώτη Δ. θα παρευρίσκεται και θα συνεργάζεται μαζί μας κάθε Τετάρτη. Ο ρόλος της είναι να παρέχει ψυχοκοινωνική υποστήριξη, ενημέρωση και συμβουλευτική καθοδήγηση για ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας προκειμένου μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς και κηδεμόνες να αποκτήσουν εκείνες τις δεξιότητες που απαιτούνται για την αποτελεσματική διαχείριση κρίσιμων και απρόβλεπτων καταστάσεων, δημιουργώντας ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον με απώτερο στόχο τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας, την προστασία της σχολικής κοινότητας και κατ’ επέκταση της κοινωνίας.
Συγκεκριμένα, θα πραγματοποιηθούν δράσεις (ομαδικές παρεμβάσεις) σε επίπεδο τμήματος:

  • Μονόωρη ενημέρωση στα τμήματα της σχολικής μονάδας για την παρουσία της ψυχολόγου, συζήτηση για την καθιέρωση συνηθειών που ευνοούν την μάθηση (στρατηγικές μελέτης, συνήθειες ύπνου, επίδραση video gaming, κλπ).
  • Δίωρη παρέμβαση σε τμήματα του σχολείου για την εφηβική κρίση, τις αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές στην εφηβεία και τη σχολική βία με βάση τις εντοπισμένες ανάγκες από το Σύλλογο Διδασκόντων.
  • Δίωρη παρέμβαση σε τμήματα του σχολείου για την ενσυναίσθηση και την ευσυνειδητότητα (προαγωγή της θετικής ψυχολογίας) με βάση τις εντοπισμένες ανάγκες από το Σύλλογο Διδασκόντων.
  • Αποκλειστικά για τη γ’ γυμνασίου θα πραγματοποιηθεί παρέμβαση για την ομαλή μετάβαση στο Λύκειο.

Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν εξατομικευμένες συναντήσεις με παιδιά και γονείς, σύμφωνα με τις ανάγκες και κατόπιν παραπομπής από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.ή αιτήματος του παιδιού.
Στο πλαίσιο δράσεων επιμόρφωσης του συλλόγου εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας θα υλοποιηθεί δράση για την αποτελεσματική επικοινωνία σχολείου-οικογένειας.


Για ατομική συνάντηση με τους μαθητές απαιτείται η προσκόμιση ενυπόγραφης δήλωσης γονικής συναίνεσης την οποία μπορείτε να τη βρείτε εδώ.


Σχέδιο Δράσης της Ψυχολόγου μπορείτε να τη βρείτε εδώ.

Νικάμε τη Βία και τον Σχολικό Εκφοβισμό

Στις 8 Δεκεμβρίου οι μαθητές της Β’ και Γ’ τάξης παρακολούθησαν το πρόγραμμα “Νικάμε τη Βία και τον Σχολικό Εκφοβισμό”.
Δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να συμμετάσχουν σε βιωματικές, διαδραστικές προβολές αλληλεπιδρώντας με τα προβαλλόμενα βίντεο.
Στόχος ήταν να γίνει μία προσπάθεια, ώστε οι μαθητές να καλλιεργήσουν το σεβασμό στη διαφορετικότητα, στα ανθρώπινα δικαιώματα, την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης και εν τέλει την κοινωνική ευαισθητοποίηση!!!