Την Τετάρτη 29/4/2026 βραβεύτηκαν οι μαθήτριές μας της Γ Τάξης Ανυφαντή Αθανασία, Γροσομανίδη Μαριάνα, Κατσάρα Μαριάντα και Κυριακοπούλου Αικατερίνα για τη συμμετοχή τους στον 4ο Μαθητικό Διαγωνισμό Ιστορίας – Θουκυδίδης με την καθοδήγηση της φιλολόγου κας Λέλε Χ.
Η απονομή των βραβείων και των τιμητικών τίτλων στο CDI της Ελληνογαλλική Σχολή Ευγένιος Ντελακρουά έγινε στις εγκαταστάσεις της σχολής παρουσία του επιστημονικού υπεύθυνου του διαγωνισμού και υπεύθυνου των Ιστορικών Αρχείων του Μουσείο Μπενάκη, κ. Σακελλαρόπουλου.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ 1ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ – ΟΜΗΡΟΣ
Συγχαρητήρια στους μαθητές και μαθήτριές μας ,Κατσάρα Παναγιώτη και Κωστοπούλου Αγγελική από την Α Τάξη και Κατσάρα Μαριάντα από τη Γ Τάξη για τη συμμετοχή τους στον 1ο Διαγωνισμό Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας που διοργανώνεται από το 8ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου το Σάββατο 25/4/2025. Οι μαθητές μας συμμετείχαν με την καθοδήγηση της φιλολόγου κας Λέλε Χ..
5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο «Δράσεις Ενεργού Πολίτη»
Το 1ο Γυμνάσιο Μελισσίων συμμετείχε στο 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο «Δράσεις Ενεργού Πολίτη», το οποίο πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 24 Απριλίου 2026 στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας. Οι μαθητές παρουσίασαν ένα εμπνευσμένο θεατρικό δρώμενο με τίτλο «Ένα παιδί μετράει τ’ άστρα», αναδεικνύοντας τη δύναμη της παιδείας ως φως γνώσης, την αξία της ανθρώπινης αξιοπρέπειας ως θεμέλιο κάθε κοινωνίας, την ισότητα ως αναφαίρετο δικαίωμα όλων και την επιμονή στα όνειρα ως κινητήρια δύναμη για ένα καλύτερο αύριο, χτίζοντας γέφυρες επικοινωνίας που ενώνουν ανθρώπους, σκέψεις και ελπίδες. Η παράσταση βασίστηκε στο διαχρονικό μυθιστόρημα «Ένα παιδί μετράει τ’ άστρα» του Μενέλαου Λουντέμη, ένα έργο που αγγίζει βαθιά τις αξίες της παιδείας, της επιμονής και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Η θεατρική διασκευή πραγματοποιήθηκε από τη φιλόλογο Ελένη Γιαχνάκη, η οποία, μαζί με την -επίσης- φιλόλογο Χρυσούλα Λέλε, ανέλαβαν και την ευθύνη της υλοποίησης του δρώμενου. Μέσα από τη σκηνική έκφραση, οι μαθητές κατάφεραν να μεταδώσουν με ευαισθησία και αυθεντικότητα τα μηνύματα του έργου. Η συμμετοχή αυτή αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία για τους μαθητές, ενισχύοντας όχι μόνο τη δημιουργικότητά τους αλλά και την ενεργό τους στάση ως πολίτες που εκφράζονται, συνεργάζονται και οραματίζονται έναν κόσμο ισότητας, όπου κάθε άνθρωπος έχει τη δυνατότητα να κυνηγήσει τα όνειρά του και να τα δει να γίνονται πραγματικότητα.
Το θεατρικό δρώμενo που εστάλη στο Συνέδριο
Η ομάδα μας στο Συνέδριο
Εορτασμός της 25ης Μαρτίου και αφιέρωμα στο Μεσολόγγι
Την Τρίτη 24 Μαρτίου 2026, το σχολείο μας τίμησε με σεβασμό και συγκίνηση την επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, μέσα από ένα αφιέρωμα στο Μεσολόγγι και την ηρωική Έξοδο, με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από το ιστορικό αυτό γεγονός. Οι μαθητές, μέσα από λόγια, εικόνες και αναπαραστάσεις, ζωντάνεψαν τις στιγμές εκείνες που σημάδεψαν την πορεία του Έθνους, αναδεικνύοντας το μεγαλείο της ψυχής των πολιορκημένων. Το Μεσολόγγι δεν αποτελεί απλώς έναν τόπο θυσίας, αλλά είναι μια πηγή έμπνευσης, όχι μόνο για εμάς τους Έλληνες, αλλά και για την Ευρώπη και για την Ανθρωπότητα. Την επιμέλεια του αφιερώματος είχε αναλάβει η κ. Λέλε Χρυσούλα, η οποία με ευαισθησία και υπευθυνότητα έφερε τους μαθητές πιο κοντά στο κλίμα της εποχής, βοηθώντας τους να αισθανθούν και να κατανοήσουν τον βαθύ ηρωισμό αυτής της συγκλονιστικής πράξης.
Αφιέρωμα στην Ηρωική Έξοδο του Μεσολογγίου
Παράδοση της Σημαίας
Την Τετάρτη 25 Μαρτίου 2026, οι μαθητές του σχολείου μας συμμετείχαν με υπερηφάνεια στην παρέλαση για τον εορτασμό της εθνικής παλιγγενεσίας, αποτίοντας φόρο τιμής στους ήρωες του 1821. Με σταθερό βήμα και βλέμμα γεμάτο σεβασμό, τίμησαν εκείνους που αγωνίστηκαν για την ελευθερία, μεταφέροντας το μήνυμα ότι οι αξίες της θυσίας, της ενότητας και της αγάπης για την πατρίδα παραμένουν ζωντανές στις καρδιές των νεότερων γενεών. Η ιστορία δεν είναι απλώς παρελθόν, μας υπενθυμίζει πως η ελευθερία κατακτήθηκε με αγώνες και απαιτεί διαρκή εγρήγορση και σεβασμό.
Προετοιμασία για τις e-εγγραφές στο ΛΥΚΕΙΟ
Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τις ηλεκτρονικές εγγραφές, θα χρειαστεί η επικαιροποίηση των στοιχείων των μαθητών στο myschool. Ως εκ τούτου υποχρεούνται και οι δυο οι γονείς/κηδεμόνες να καταθέσουν στο σχολείο ή να αποστείλουν στο σχολείο Υπεύθυνη Δήλωση σε ηλεκτρονική μορφή μέσω gov.gr, ή συμπληρωμένα με το γνήσιο της υπογραφής τα έντυπα δηλώσεων που αναρτώνται στην οποία θα δηλώνουν την ακριβή διεύθυνση κατοικίας (οδός-αριθμός-περιοχή-Τ.Κ.).
Σε περίπτωση αλλαγής κατοικίας από αυτήν που ήδη είναι δηλωμένη στο πληροφοριακό σύστημα myschool υποχρεούστε να προσκομίσετε απόδειξη λογαριασμού Δ.Ε.Κ.Ο. (όχι κινητό τηλέφωνο) ή Αντίγραφο εκκαθαριστικού της οικείας Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας (Δ.Ο.Υ.) ή η αντίστοιχη σελίδα της φορολογικής δήλωσης, στην οποία δηλώνεται η μόνιμη κατοικία του κηδεμόνα (Ε1, Πίνακας).
Επίσης, στην ίδια υπεύθυνη δήλωση, θα δηλώσουν αν υπάρχουν, την ύπαρξη αδελφών με τα στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο-σχολείο-τάξη φοίτησης), που φοιτούν ήδη σε σχολεία της Δ.Δ.Ε. Β ́ Αθήνας, ώστε, αν επιθυμούν να τοποθετηθούν τα αδέλφια στο ίδιο ή συστεγαζόμενο-όμορο σχολείο. Στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει να προσκομίσουν βεβαίωση φοίτησης του αδελφού/ής.
Τα έγγραφα να κατατεθούν στο σχολείο έως την Πέμπτη 2/4/2026:
Επιστολή προς τους γονείς
Υπεύθυνη Δήλωση Α Κηδεμόνα
Υπεύθυνη Δήλωση Β Κηδεμόνα
6ος Μαθητικός Διαγωνισμός «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ»
Συγχαρητήρια στις μαθήτριές μας Κονδυλάρου Στέλλα, από την Πρώτη (Α) Τάξη, Χασόγια Χρυσή, από τη Δευτέρα Τάξη (Β) και Γροσομανίδη Μαριάνα, Κατσάρα Μαριάντα από την Τρίτη (Γ) Τάξη που αποτέλεσαν την Ομάδα του σχολείου μας που συμμετείχε με επιτυχία στον 6ο Μαθητικό Διαγωνισμό «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ» για τα Γυμνάσια ΠΔΕ Αττικής, σχολικού έτους 2025-2026, που διοργάνωσε το Ιδ. Γυμνάσιο Ηρακλείου Αττικής «Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ».
Σκοπός του διαγωνισμού είναι να βοηθήσει τους μαθητές να οικειωθούν την Ελληνική Γλώσσα και τον Ελληνικό Πολιτισμό ως ένα διαρκές αγαθό, το οποίο εξακολουθεί να έχει νόημα και να προσανατολίζει τις επιλογές μας ακόμη και στη σύγχρονη εποχή, δίνοντάς μας κριτήρια ομαλής ένταξης στον ευρωπαϊκό πολυπολιτισμικό χώρο.
Την προετοιμασία των μαθητριών μας είχε αναλάβει η φιλόλογος κα Συνοδινού Ελένη .
Συμμετοχή στον 4ο Μαθητικό Διαγωνισμό Ιστορίας “Θουκυδίδης”, 2025-2026
Συγχαρητήρια στις μαθήτριές μας Ανυφαντή Αθανασία, Γροσομανίδη Μαριάνα, Κατσάρα Μαριάντα, Κυριακοπούλου Αικατερίνη για τη συμμετοχή τους και την επιτυχία τους στον 4ο Μαθητικό Διαγωνισμό Ιστορίας, «Θουκυδίδης», που προκήρυξε η Ελληνογαλλική Σχολή «Ευγένιος Ντελακρουά», υπό την αιγίδα της Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας και με την υποστήριξη των Ιστορικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη.
Σκοπός του Διαγωνισμού είναι η ενίσχυση της ιστορικής σκέψης των μαθητών μέσα από τη μελέτη της ιστορικής περιόδου για την οποία προκηρύσσεται κάθε φορά ο Διαγωνισμός και από την άσκησή τους στην κατανόηση ιστορικών όρων, στη δυνατότητα ανάλυσης και αξιολόγησης πηγών, στη συσχέτιση ιδεών και εννοιών με χάρτες και φωτογραφικό υλικό της ελληνικής και της παγκόσμιας ιστορίας.
Για την τρέχουσα σχολική χρονιά, το θέμα ήταν: “Α Παγκόσμιος Πόλεμος: Ο Μεγάλος Πόλεμος”.
Οι μαθήτριές μας συμμετείχαν με την καθοδήγηση και προετοιμασία από τη φιλόλογο κα Λέλε Χρυσούλα.
Σέβομαι τη διαφορετικότητα
Στις 29-1-2026 παρακολουθήσαμε στο σχολείο μας το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Σέβομαι τη διαφορετικότητα”, κατόπιν προσκλήσεως από την κ.Γιαχνάκη Ελένη -στο πλαίσιο της διαμεσολάβησης- των Ολυμπιονικών του Διεθνούς Κέντρου Ολυμπιακής Εκεχειρίας. Μας επισκέφθηκαν ο κ.Δημοσθένης Δημόπουλος, εκπρόσωπος του οργανισμού ΔΚΟΕ, ο κ.Χατσατουριάν Γρηγόρης, Ολυμπιονίκης Handball 2004 και η κα Μωραϊτίδου Εύη, Αργυρή Ολυμπιονίκης Υδατοσφαίρισης 2004.Το κέντρο Διεθνούς Ολυμπιακής Εκεχειρίας έχει ως αποστολή να αξιοποιήσει τη δύναμη του αθλητισμού, του πολιτισμού και του διαλόγου, ώστε να προάγει την ειρήνη,την φιλία και την διεθνή κατανόηση. Ο μακροπρόθεσμος στόχος βασίζεται στο σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, καθώς αναζωπυρώνεται η αρχαία Ελληνική Παράδοση της Ολυμπιακής Εκεχειρίας. Οι μαθητες-τριες παρακολούθησαν με ενδιαφέρον το πρόγραμμα συμμετέχοντας σε μια δημιουργική συζήτηση που αποτέλεσε μοναδική εμπειρία για αυτούς!
Ευγενίδειο Ίδρυμα – Γ Γυμνασίου
Επίσκεψη Γ Γυμνασίου στο Ευγενίδειο Ίδρυμα στις 26 Ιανουαρίου 2026.
Μουσείο Γουλανδρή – Βιοποικιλότητα
Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη την Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2026 στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας στην Κηφισιά, όπου παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Βιοποικιλότητα». Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες και πλούσιο οπτικό υλικό, γνώρισαν τη σημασία της ποικιλίας των ζωντανών οργανισμών και την ανάγκη προστασίας των οικοσυστημάτων. Η επίσκεψη αποτέλεσε μια βιωματική εμπειρία που ενίσχυσε την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των μαθητών.
